දහම් ගුණ
නමාමි ධම්මං සුගතේන දේසිතං – සත්තා සදා හොන්තු සුඛී අවේරා
කායෝ ජිගුච්චෝ සකලෝ දුගන්දෝ – ගච්චන්ති සබ්බේ මරණං අහංච
ස්වාක්ඛාතෝ භගවතා ධම්මෝ සන්දිට්ඨිකෝ අකාලිකෝ ඒහිපස්සිකෝ ඕපනයිකෝ පච්චත්තං වේදිතබ්බෝ විඤ්ඤෝහීති.
1. ස්වාක්ඛාතෝ භගවතා ධම්මෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ අති පාරිශුද්ධ වූ මධ්යම ප්රතිපදාව නැමති චතුරාර්ය සත්යය ධර්මය, පව – සිව් අපායට මග බව පෙන්වන, පින – මනු ලොව, සුර ලොව මග බව පෙන්වන, සමාධිය – බඹ ලොව මග බව පෙන්වන, රාග, දෝස, මෝහ නසා සසර ගමන වලකාලන, සමථ – විදසුන් භාවනා දෙක, නිවනට ඒකායන මග බව පෙන්වන, මුල, මැද, අග තුන් තැන, යහපත් මනාව දේශනා කල, පරමාර්ථ ධර්මයක් වන හෙයින් ස්වාක්ඛාත නම් වන සේක.
2. සන්දිට්ඨිකෝ භගවතා ධම්මෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ, අති පාරිශුද්ධ වූ, මධ්යම ප්රතිපදාව නැමති, චතුරාර්ය සත්යය ධර්මය, මනාව අනුගමනය කිරීමෙන්, නුවණැති සියලු මිනිසුන්ටද, නුවණැති දෙව්වරුන්ටද, නුවණැති බ්රහ්මයන්ටද, වර්තමාන භවයෙහිදිම, නිවන් අවබෝධ කළ හැකි හෙයින්, සන්දිට්ඨික නම් වන සේක.
3. අකාලිකෝ භගවතා ධම්මෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ, අති පාරිශුද්ධ වූ, මධ්යම ප්රතිපදාව නැමති, චතුරාර්ය සත්යය ධර්මය, අතීතයේදී නිවන් අවබෝධ කළ හෙයින්ද, වර්තමානයේදී නිවන් අවබෝධ කරන හෙයින්ද, අනාගතයේදී නිවන් අවබෝධ කළ හැකි හෙයින්ද, සර්ව කාලීන වූ ධර්මයක් වන හෙයින්ද, අකාලික නම් වන සේක.
4. ඒහිපස්සිකෝ භගවතා ධම්මෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ, අති පාරිශුද්ධ වූ, මධ්යම ප්රතිපදාව නැමති, චතුරාර්ය සත්යය ධර්මය, එන්න මනා ලෙස අසා, මනා ලෙස කියවා, නිවැරැදිව අනුගමනය කොට බලන්න, නිවන අවබෝධ වෙනවාය කිව හැකි හෙයින්, ඒහිපස්සික නම් වන සේක.
5. ඕපනයිකෝ භගවතා ධම්මෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ, අති පාරිශුද්ධ වූ, මධ්යම ප්රතිපදාව නැමති, චතුරාර්ය සත්යය ධර්මය, ප්රායෝගිකව අනුගමනය කරන්නන්, සත් වසරක කාලයක් තුල, කුමන මොහොතක හෝ, සෝතාපන්න ඵල අවබෝධය, සකදාගාමී ඵල අවබෝධය, අනාගාමී ඵල අවබෝධය, අරිහත් ඵල අවබෝධය යන, ඵලාවබෝධයන්ගෙන්, කුමන හෝ මග ඵලයකට, පමුණුවාලන හෙයින්, ඕපනයික නම් වන සේක.
6. පච්චත්තං වේදිතබ්බෝ විඤ්ඤෝහි භගවතා ධම්මෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ, අති පාරිශුද්ධ වූ, මධ්යම ප්රතිපදාව නැමති, චතුරාර්ය සත්යය ධර්මය, නුවණැත්තන් තම තමන් විසින්ම, තම තමන්ගෙම ඇස, කණ, නාසය, දිව, ශරීරය, මනස නැමති, ඉන්ද්රියන් හය ඇතුලතින්ම, අවබෝධ කළ යුතු වන හෙයින්, පච්චත්තං වේදිතබ්බෝ විඤ්ඤෝහි නම් වන සේක.
යේච ධම්මා අතීතාච – යේච ධම්මා අනාගතා
පච්චුප්පත්තාච යේ ධම්මා – අහං වන්දාමි සබ්බදා
නත්ථි මේ සරණං අඤ්ඤං – ධම්මෝ මේ සරණං වරං
ඒතේන සච්ච වජ්ජේන – පඤ්ඤා වඩ්ඩන්තු මේ සබ්බදා
Filed under නොතේරු | Comment (1)සඝ ගුණ
නමාමි සංඝං මුණිරාජ සාවකං – සත්තා සදා හොන්තු සුකී අවේරා
කායෝ ජිගුච්චෝ සකලෝ දුගන්දෝ – ගච්චන්ති සබ්බේ මරණං අහංච
සුපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ
උජුපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ
ඤායපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ
සාමීචිපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ
යදිදං චත්තාරි පුරිස යුගානි අට්ඨ පුරිස පුග්ගලා
ඒස භගවතෝ සාවක සංඝෝ ආහුනෙය්යෝ පාහුනෙය්යෝ දක්ඛිනෙය්යෝ අඤ්ජලිකරණියෝ අනුත්තරං පුඤ්ඤක්ඛෙත්තං ලෝකස්සාති
1. සුපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා අධි ශීලයකින්ද අධි සමාධියකින්ද අධි ප්රඥාවකින්ද යුක්තව නිවන අවබෝධය පිණිස සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේගේ යහපත් මාවත වූ මැද මාවත මනාව අනුගමනය කරමින් නුවණැති සිවුවනක් පිරිසම එමගට යොමු කරන හෙයින් සුපටිපන්න නම් වන සේක.
2. උජුපටිපන්නෝ භවතෝ සාවක සංඝෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා අධි ශීලයකින්ද අධි සමාධියකින්ද අධිප්රඥාවකින්ද යුක්තව නිවන අවබෝධය පිණිස සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ඍජු මාවත වූ මැද මාවත මනාව අනුගමනය කරමින් නුවණැති සිවුවනක් පිරිසම එමගට යොමු කරන හෙයින් උජුපටිපන්න නම් වන සේක.
3. ඤායපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා අධි ශීලයකින්ද අධි සමාධියකින්ද අධි ප්රඥාවකින්ද යුක්තව් නිවන අවබෝධය පිණිස සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේගේ සත්ය මාවත වූ මැද මාවත මනාව අනුගමනය කරමින් නුවණැති සිවුවනක් පිරිසම එමගට යොමු කරන හෙයින් ඤායපටිපන්න නම් වන සේක.
4. සාමීචිපටිපන්නෝ භගවතෝ සාවක සංඝෝ – අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා අධි ශීලයකින්ද අධි සමාධියකින්ද අධි ප්රඥාවකින්ද යුක්තව නිවන අවබෝධය පිණිස සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේගේ නිවැරැදි මාවත වූ මැද මාවත මනාව අනුගමනය කරමින් නුවණැති සිවුවනක් පිරිසම එමගට යොමු කරන හෙයින් සාමීචිපටිපන්න නම් වන සේක.
යදිදං චත්තාරි පුරිස යුගානි සෝතාපන්න පැවිදි ශ්රාවක සකදාගාමී පැවිදි ශ්රාවක අනාගාමී පැවිදි ශ්රාවක අරිහත් පැවිදි ශ්රාවක යැයි පුරිස යුගල වශයෙන් සිව් නමක් වන හෙයින් යදිදං චත්තාරි පුරිස යුගානි නම් වන සේක.
අට්ඨ පුරිස පුග්ගලා සෝතාපන්න මගෙහි පැවිදි ශ්රාවක, සෝතාපන්න ඵලයෙහි පැවිදි ශ්රාවක, සකදාගාමී මගෙහි පැවිදි ශ්රාවක, සකදාගාමී ඵලයෙහි පැවිදි ශ්රාවක, අනාගාමී මගෙහි පැවිදි ශ්රාවක, අනාගාමී ඵලයෙහි පැවිදි ශ්රාවක, අරිහත් මගෙහි පැවිදි ශ්රාවක, අරිහත් ඵලයෙහි පැවිදි ශ්රාවක, යැයි පුරිස පුද්ගල වශයෙන් අට නමක් වන හෙයින් අට්ඨ පුරිස පුග්ගල නම් වන සේක.
5. ඒස භගවතෝ සාවක සංඝෝ ආහුනෙය්යෝ – පුරිස යුගල වශයෙන් සිව් නමක් වූ පුරිස පුද්ගල වශයෙන් අට නමක් වූ අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා සැදැහැවතුන්ගේ පූජාවන් පිළිගැන්වීමට ද, පිළිගැනීමටද අතිශයින්ම සුදුසු වන හෙයින් ආහුනෙය්ය නම් වන සේක.
6. ඒස භගවතෝ සාවක සංඝෝ පාහුනෙය්යෝ – පුරිස යුගල වශයෙන් සිව් නමක් වූ පුරිස පුද්ගල වශයෙන් අට නමක් වූ අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා, සැදැහැවතුන්ගේ ආගන්තුක සත්කාර පිළිගැන්වීමටද, පිළිගැනීමටද අතිශයින්ම් සුදුසු වන හෙයින් පාහුනෙය්ය නම් වන සේක.
7. ඒස භගවතෝ සාවක සංඝෝ දක්ඛිනෙය්යෝ – පුරිස යුගල වශයෙන් සිව් නමක් වූ පුරිස පුද්ගල වශයෙන් අට නමක් වූ අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා, සැදැහැවතුන්ගේ උතුම්ම පූජාවන් පිළිගැන්වීමට ද, පිළිගැනීමටද අතිශයින්ම සුදුසු වන හෙයින් දක්ඛිනෙය්ය නම් වන සේක.
8. ඒස භගවතෝ සාවක සංඝෝ අඤ්ජලිකරණියෝ – පුරිස යුගල වශයෙන් සිව් නමක් වූ පුරිස පුද්ගල වශයෙන් අට නමක් වූ අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා, සැදැහැවතුන් දොහොත් මුදුන් තබා කරන වන්දනාවන්ට අතිශයින්ම සුදුසු වන හෙයින් අඤ්ජලි කරණීය නම් වන සේක.
9. ඒස භගවතෝ සාවක සංඝෝ අනුත්තරං පුඤ්ඤක්ඛෙත්තං ලෝකස්සාති – පුරිස යුගල වශයෙන් සිව් නමක් වූ පුරිස පුද්ගල වශයෙන් අට නමක් වූ අප භාග්යවතුන් වහන්සේගේ ශ්රාවක සංඝයා වහන්සේලා, සැදැහැවතුන්ට පිං උපදවන උතුම් පිං කෙතක් වන හෙයින් අනුත්තරං පුඤ්ඤක්ඛෙත්තං ලෝකස්සාති නම් වන සේක.
යේච සංඝා අතීතාච – යේච සංඝා අනාගතා
පච්චුප්පන්නාච යේ සංඝා – අහං වන්දාමි සබ්බදා
නත්ථි මේ සරණං අඤ්ඤං – සංඝෝ මේ සරණං වරං
ඒතේන සච්ච වජ්ජේන – පඤ්ඤා වඩ්ඩන්තු මේ සබ්බදා
Filed under නොතේරු | Comment (0)කවුදැයි කවුදැයි රංඩු කරන්නේ
කවුදැයි කවුදැයි රංඩු කරන්නේ
අය්ය යි මල්ලි යි රංඩු කරන්නේ
මොකටද මොකටද රංඩු කරන්නේ
බිම් කොටසකට යි රංඩු කරන්නේ
මල්ලි මොකද කියන්නේ
කෑල්ලක් කඩල ඕන කියන්නේ
අය් ය මොකද කියන්නේ
නොකඩ කමුයි කියන්නේ
මුත්ත එලොව ගියා
අප්පච්චිට බිම් කෑල්ල තියා
අප්පච්චි එලොව ගියා
බිම් කෑල්ල මෙලොව තියා
අපි දෙන්නත් එලොව යාවි
බිම් කෑල්ල මෙලොව තියා
ඒක නිසා සමගි වෙලා
සිටිමු මගේ මලේ
Filed under නොතේරු | Comment (0)පපුවේ සෙමට කැස්සට
ඉඟුරු
කොත්තමල්ලි
කටුවැල්බටු
වැල්මී
තිප්පිලි
මුද්දරස්ප්ලම්
කලං 2 බැගින් වතුර 8 පත 1 සිඳ පෙරා සූකිරි කුඩු දමා උදේ සවස වඩි 3 ක් 4 ක් බොන්න.
Filed under වෙද හෙදකම් | Comment (0)පත්තෑයා කෑ විට
පරණ කොහු ලනු කැබැල්ලක් පුලුස්සා අළු ගෙන පොල් තෙලෙන් අනා ගුලි කර කෑ තැන තබන්න.
Filed under වෙද හෙදකම් | Comment (1)වමනයට
ඉරිවේරිය දඬු හාල් පානු දියෙන් අඹරා මිරිකා පෙරා බීමට දෙන්න. සුව වේ.
Filed under වෙද හෙදකම් | Comment (0)බඩ ගිනි ඇති වීමට
සියඹලා නැටි කරපිංචා නැටි එක පමණ ගෙන තම්බා පෙරා සතියකට වරක් උදේට බොන්න.
Filed under වෙද හෙදකම් | Comment (0)කම්මුල් ගායට
අරළු
නෙල්ලි
පෙති පුවක්
සියඹලා දළු
මේවා එක පමණ ගෙන කොටා ලුනු වතුරෙන් අඹරා මී පැණියෙන් අනා ගාන්න.
ඊටම
අලි හක්ක දෙහි ඇඹුලෙන් ගලගා ගාන්න.
[පිලිහුඩු වර්ග ගෙට නොගන්න]
ඊටම– බීමට බේත ;
කොත්ත මල්ලි
පත්පාඩගම්
බිංකොහොඹ
වෙන වෙනම කබලේ රත් කර එකට දමා කුඩු කර කෝපි මෙන් වත් කර දවසට 3 න් වරක් ටික ටික වයසේ හැටියට බලා පොවන්න.
ඊටම — උණ ඉතාම වැඩි නම්
වෙනිවැල් ගැට
ඉරිවේරිය
කටු කරෝසන
කටු වැල් බටු
දුම් මැල්ල
කොහොඹ පොතු
වියලි කහ
අරළු
බුළු
නෙල්ලි
මේවා කලං 1 යි මංචාඩි 4 බැගින් ගෙන වතුර පත 8 / 1 ට සිඳ පෙරා වරකට පත 1/2 බැගින් උදේ හවස බොන්න.
බෙල්ල වටේට හුලං නොවදින සේ සතියක් ආරක්ෂා කරන්න.
නෑම ප්රමාද කල තරමට හොඳයි.
අනිත් අයගේ ආරක්ෂාවට — කහ දියර ඉස ගේ පිරිසිදු කර සාම්බ්රානි දුම් අල්ලන්න.
මඤ්ඤොක්කා මතට
පේර කොළ කොටා මිරිකා ඉස්මට පොල් කිරි සහ දෙහි ඇඹුල් මිශ්ර කර පොවන්න.
Filed under වෙද හෙදකම් | Comment (0)බඩේ අජීර්ණයට
අරළු, සුදු ළූනු කලං 6 බැගින් ගෙන වතුර පත 8 / 1 ට සිඳ සහිඳ ලුනු දමා බොන්න.
Filed under වෙද හෙදකම් | Comment (0)